Kvalitetsfisk Kvalitetsfisk

Ett samarbete som genomsyras av kreativitet och hög service

mars 23, 2020

Hos JP Café är sushi en självklar del av menyn. Lika självklart är valet av leverantör – Kvalitetsfisk har ansvarat över samtliga beställningar vad gäller fisk och skaldjur under flera år. Samarbetet genomsyras av god kommunikation, kompetens inom matlagning och en fin vänskap.

JP Sushi ägs av Fadi Goria och drivs av eldsjälen Sanharib “Sanne” Mousa, en erfaren kock som jobbat på ett flertal restauranger genom åren. Efter några vändor i Göteborg återvände han till Stockholm – där han hamnade på JP Café. Till vardags samarbetar Sanne tätt med ägaren Fadi, som köpte restaurangen oktober 2019.

– Jag och Fadi kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt, med kunskap inom olika områden. Vi har exempelvis minskat på matsvinnet genom att på ett kreativt sätt använda samtliga delar av råvaran, något som är möjligt då hela fisken håller hög kvalitet, berättar Sanne. 

Just den höga kvaliteten är av största vikt för både Sanne och Fadi, vilket gjort Kvalitetsfisk till ett självklart val av leverantör. JP Café värdesätter tillit och förstklassig service, men att samarbetet även skulle mynna ut i en vänskap var inte något de väntade sig.

– Jag har god kontakt med Andreas som är säljare på Kvalitetsfisk. Vi har en dialog om allt från produkter till prissättning, och jag är väldigt tacksam över vår relation. Jag ser på Andreas som en god vän, berättar Sanne.  

Att Andreas har lång erfarenhet från restaurangbranschen menar Sanne är ett stort plus. Vid leveranserna brukar de passa på att utbyta både tips och kreativa idéer med varandra, och Sanne understryker att han uppskattar Andreas helhjärtade fokus på JP Café – trots att restaurangen är liten. Att parterna ser på varandra som en nyckel till varandras framgång menar Sanne är det som leder samarbetet fortsatt framåt.

– Vi värdesätter kvalitet på fisken lika högt som de stora och etablerade företagen. Därför är det extra roligt att Kvalitetsfisk ser på oss på samma sätt som de ser på de stora restaurangjättarna. Den ömsesidiga uppskattningen gör att samarbetet blir långvarigt, avslutar Sanne.